De TIAS-box

De TIAS-box bestaat uit een handleiding, waar in de behandelmethodiek is weergegeven, en meerdere werkboeken met daarin oefeningen ten behoeve van de verschillende fases van de logopedische behandeling.

  • Tiasbox umch logopedie werkboek 1

    Werkboeken

    De werkboeken bevatten oefeningen die aansluiten op de oriëntatie-, oefen-,  automatiserings- en transferfase in de logopedische behandeling van spraakapraxie.
    • In werkboek 1 t/m 4 staan de medeklinkers centraal.
    • Werkboek 1 en 2 bevat oefenitems met korte woorden
    • werkboek 3 met meerlettergrepige woorden
    • werkboek 4 met cluster woorden, aangevuld met teksten en oefeningen passend bij de transferfase.
    • Werkboek 5 bevat de klinkers en buccofaciale oefeningen.

  • handleiding logopedie umcg tias

    Handleiding

    • Deel 1 van de handleiding geeft een theoretische onderbouwing. Dit bestaat uit een beschrijving van de aard van spraakapraxie (hoofdstuk 2), een beschrijving van de behandeltheorie (hoofdstuk 3), een uiteenzetting van de twee methodieken die het TIAS onderscheidt (hoofdstuk 4 en 5) en een toelichting en verantwoording van het therapiemateriaal (hoofdstuk 6).
    • Deel 2 van de handleiding beschrijft op een praktische manier hoe logopedisten het TIAS kunnen gebruiken om spraakapraxie zo doeltreffend mogelijk te behandelen. Dit gebeurt aan de hand van de verschillende fases van het TIAS. Hoofdstuk 7 beschrijft de werkwijze in de diagnostische fase, hoofdstuk 8 van de oriëntatiefase, hoofdstuk 9 van de oefenfase en hoofdstuk 10 van de automatisering- èn transferfase. Hoofdstuk 11 verheldert de werkwijze van het TIAS met behulp van casuïstiek uit de klinische praktijk.

  • stickers-en-kaarten-logopedie-umcg tias

    Supplementen

    Naast de werkboeken en de handleiding bevat de TIAS-box de volgende supplementen:

    • Geplastificeerd strategieoverzicht met een totaaloverzicht
    • Set lege strategieoverzichten
    • Set stickervellen met daarop afbeeldingen van de strategieën
    • Set kopieervellen ten behoeve van het zelfstandig oefenen.

Scroll naar top